Zien is geloven. Iedereen weet het. Maar wat als je iets niet ziet? Of erger nog: als je het niet (zelf) kunt meten?

Een vasn de moeilijkste dingen van MS (Multiple Sclerose) is voor mij het feit dat je het niet ziet. Sterker nog: de symptomen zijn ook niet echt constant. Maar als je je nu vermoeid voelt, is dat MS (ja, vermoeidheiod is een veelvoorkomend symptoom) of ben je gewoon moe?

De medici hebben een mooie term voor "Gewoon luisteren naar je lichaam". Makkelijker gezegd dan gedaan. Want ook je lichaam zegt er niet bij waarom het zo voelt. Meestal heb ik dan zoiets van "als er andere dingen gedaan moeten worden, negeer dast gevoel". Maar met MS mag je dat weer niet te veel doen. Kortom: ook niet echt "meten is weten: aan die kant.

Als we een les kunnen trekken hieruit is dat zien inderdaad geloven is en dat meten inderdaad weten is, maar dat als je niet ziet of niet kunt meten je niet zomaar mag aannemen dat er niets is!

Ja, ik gelook dat ik MS heb. Maar vooral omdat de dymptomen exact pasten op hoe mijn lijf aanvoelde. Maar MS is een aandoening waarvan de symptonen aangeboden worden als een soort Febo muur waarvan de deurtje spontaan open gaan. Maar als ik nu een kroket eet, komt die dan uit de MS muur, of heeft de guurvrouw die voor me gemaakt? Is hetr een doorgeslagen griep waardoor ik wat slechter zie, of is het MS die mijn oogzenuw aantast.En er gaan ook weer steeds nieuwe deurtjes open en de porties worden steeds groter.

De vergelijking die ik in hert begin vaak maakte (en die in ieder geval veel leuker is) is die vvan het rijden van een berg pas in een auto zonder 'electronische hulpmiddelen' als ABS en traction control. Alleen de ruwe techniek, de weg en jij al bestuurder. Als je een beetje vlot naar boven wilt, en zeker als je ook vlot weer naar het dal wilt is niet alleen een kwestie van gas geven, Ja moet ook remmen, maar het lkiefst zo hard en laat mogelijk. Maar hoe laat hangt af van de bocht en van hoe hard. Hoe hard is op dit soort wegen niet alleen afhankelijk van de auto, maar ook ven je banden en het wegdek! Je kunt dus alleen maar op je gevoel afgaan.

Als ik kijk naar opmerkingen van anderen was ik redelijk goed in het "aanvoelen" van de auto. Al is mijn gevole niets in vergelijken met een Niki Lauda of Lewis Hamilton. Maar dat is een auto, Dat is leuk! MS is je eigen lijf en het is ook aanzienlijk minder leuk. Maar aan de andere krijg je het, die auto moet je kopen. En is zelfs een tijd geweets dat ik al die electronica maar overdr5even vond: zelf rijden is toch veel leuker!

Ja, misschien was hetr handig als je blauw wordt door MS, en steeds donkerder blauw als het wat erger woiredt (meestel 's middags),. Maar je kunt ook zeggen |dit is voor echte bikkels", net als een auto zonder electronica voor echt rijders is.

 

 

 

Draadloos is het toverwoord. Draadloos telefoneren, printen en zelfs een draaadloze laptop. We hoeven er geen moeite voor te doen om ze te vinden in de winkels. Maar dan aansluiten.... Steek de stekker in het stopcontact! Maar het was toch draadloos?

Die term 'Draadloos' wordt wel heel vrijelijk gebruikt om aan te geven dat een bepaald type draad niet meer nodig is. Maar andere draden zijn weer WEL nodig. Of soms zijn ze TIJDELIJK niet nodig (met een accu) maar daarna weer wel.

Natuurlijk allemaal vrijheden die een verkoper zich aanmeet, En als het niet terecht is, dan toch minimaal gebruikelijk. Het is allemaal niet zo heel erg totdat je op je knieen weer aan het zoeken bent naar het juiste draadje. En natuurlijk stoot je dan per ongeluk tegen het verkeerde draadje aan waardoor er weer andere dingen fout gaan. En dan wordt opeens die spaghetti van kabels een geduchte vijand.

En daardoor ga je dan toch nadenken over ECHT draadloos. Er zijn nu al muizen die ook al geen draad nodig hebben voor het opladen. Ze laden gewoon op terwijl ze op de muismat staan. De volgende stap is het hele buro als groot oplaadstation. Je muis, telefoon, toetsenbord en zelfs laptop worden geladen omdat je ze gewoon op je buro legt. Dan zijn we pas echt de draad kwijt!

Vrijdag 14 juli hebben we de officiele presentatie van ACS2 bijgewoond. ACS2 is de opvolger van het ACS SI systeem en bedoeld voor het remote beheren van netwerken. Was ACS SI vooral bedoeld voor het beheer van routers: ACS2 is echt een netwerkbeheertool. 

Calvin Consultancy maakt al jaren gebruik van ACS SI voor het beheer van routers en het controleren van een goede werking van die routers. Maar ACS2 voegt daar veel mogelijkheden aan toe waardoor vooral ook de informatievoorziening naar de gebruiker veel meer opties biedt!

ACS2 biedt een centrale plek voor het beheren van routers, wireless acces points en een volgende versie (die al volgende maand verwacht wordt) ook switches. Ook is het aantal ondersteunde modellen verder uitgebreid. 

Calvin Consultancy is vooral blij met de klantgerichte verbeteringen.

Welkom bij dit blog. Eerlijk gezegd weet ik niet zeker hoe vaak ik een artikel zal publiceren, maar ik zal proberen om toch zeker een keer per week wat gedachten 'op papier' te zetten. Maar let wel: dit is mijn persoonlijke blog. Soms zullen artikelen gaan over zaken die uit vaktechnisch oogpunt interessant zijn, soms zelfs over producten die Calvin Consultancy voert maar vaak over hele andere dingen zoals whisky, science fiction, leuke gadgets of Multiple Sclerose) 

Alle artikelen zijn gewoon mijn mening en mijn ervaringen.Wil je liever objectieve informatie, lees dan vooral alle andere delen van de website en soortgelijke pagina's van andere sites. Maar iedere pagina zal altijd een bepaalde mening vertegenwoordigen. 

  • 1
  • 2